• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Стоп! Булінг

План заходів щодо профілактики булінгу

2022– 2023 навчальний рік

·

продовж року

Вихователь – методист

3

Невідкладне інформування відповідних органів, визначених Законом України від 18.12.2018 № 2657-VIII«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», у разі виявлення випадку булінгу

у разі виявлення випадку

Директор

Робота з педагогами та колективом

4

Організація і проведення тематичного тижня «Я маю право!»

грудень

Вихователь – методист

5

Консультація: «Як виявити жорстоке ставлення до дитини в сім’ї»

грудень

Практичний психолог

6

Проведення круглого столу «Профілактика жорстокого поводження з дітьми»

січень

Вихователь – методист

7

Консультація: «Дошкільники та їх права і обов’язки»

січень

Вихователь - методист

8

Інформаційно-просвітницькі заходи з учасниками освітнього процесу з питань запобігання і протидії булінгу

лютий

Вихователь – методист

9

Вивчення психологічного клімату в педагогічному колективі

квітень

Практичний психолог

10

Психологічні та соціально-психологічні дослідження за запитами адміністрації, педагогів, працівників

За запитом

Практичний психолог

Робота з дітьми

11

Психологічне вивчення дітей «групи ризику»

жовтень-листопад

Практичний психолог

12

Бесіда «Мої права та обов’язки»

грудень

Педагоги

13

Організація та проведення занять та бесід, що формують у дітей уявлення про толерантність по відношенню до різних людей, справедливість, порядність

грудень

Педагоги

14

Корекційно-розвивальні заняття з дітьми старших груп

січень

Практичний психолог

15

Перегляд та обговорення мультфільму «Жив собі чорний кіт»

лютий

Педагоги

16

Організація виставки малюнків «Я маю право»

березень

Педагоги

Робота з батьками

17

Активізувати просвітницьку роботу з питань правової освіти серед родин вихованців

Протягом року

Педагоги

18

Забезпечити консультативну допомогу батькам з питань соціально-правового захисту дошкільників (за потребою)

Протягом року

Практичний психолог, вихователь – методист, педагоги

19

Розміщення нормативно-правових документів, телефонів довіри на інформаційних стендах та веб-сайті ЗДО для ознайомлення батьківської громадськості

вересень

Директор

20

Онлайн
Семінар-практикум «Школа батьківства» (надання допомоги молодим батькам у побудові батьківсько-дитячих стосунків)

жовтень, грудень-лютий

практичний психолог, вихователь – методист, педагоги

21

Складання інформаційних буклетів для батьків (групові батьківські куточки)

вересень

Практичний психолог

22

Консультація: «Дитина та її індивідуальні особливості»

грудень

Практичний психолог

23

Консультація: «Правова освіта для маленької дитини»

січень

Вихователь-методист

24

Педагогічна година: «Ось так ми живемо. Обговорення інклюзивних цінностей та толерантного відношення»

квітень

Вихователь-методист

·

Як міняється поведінка дитини:

Дитина – жертва булінгу поводиться не звично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер такта дитина:

· не хоче одягатися вранці

· шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка;

· просить батьків забрати її з дитячого садка раніше.

· плаче – вигадує хворобу

· не контактує з однолітками у дворі;

· грає наодинці

· в дитячому садку не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх

· усамітнюється при будь-якій нагоді

· грає поламаними іграшками

· не має друзів у групі.

/Files/images/123412.jpg

Звідки береться так званий дитячий буллінг? Причини можуть бути різні. Часом, причина в тому, що діти копіюють поведінку своїх батьків або близьких людей зі свого оточення. Або ж, вони можуть повторювати те, що побачили по телевізору. Так чи інакше, але інші дітки не повинні страждати від цього. І цілком логічно, що багато батьків радять своїм дітям давати кривдникам "здачі". Але. Агресія породжує агресію - в результаті, виходить замкнуте коло. Адже якщо шестирічний малюк буде думати, що насильство у виправдане, то в подальшому це може позначитися на формуванні багатьох його життєвих поглядів. Так як же бути?

Варіант 1: Правильно поговорити.

"Розкажи мені, що конкретно робить твій кривдник", "Тобі прикро?", "Що робить вихователь в цей момент?". Розмовляйте з дитиною і підтримуйте його, направляйте його на вираження почуттів і емоцій, але не варто критикувати його дії ( "сам (а) винен (а)" і т.д.). Обов'язково дайте зрозуміти, що ви завжди будете на його стороні і завжди раді допомогти. Неодмінно скажіть про свою вдячність за те, що дитина поділився своєю неприємністю з вами.

Варіант 2: Програти ситуації взаємодії з кривдником.

Ігнор. Часом це найкращий варіант. Просто розвернутися і піти. Часто, задираки просто шукають уваги до себе, а якщо його не отримують, то втрачають інтерес і переключаються на щось інше.

Протидія без рукоприкладства. Подивитися кривдникові прямо в очі і спокійно сказати: «Досить», «Я не буду з тобою грати» і т.д., після чого спокійно піти і не реагувати на нього більше.

Обмеження контактування з кривдником. Можна спілкуватися з друзями. Найчастіше, в садку є хтось, з ким малюк близький. Коли ти не один, нічого не страшно.

Варіант 3: Донести головне.

Важливо пояснити дитині, що коли ситуація виходить з-під контролю, потрібно неодмінно повідомляти про це дорослим. Чому це важливо? Жодна дитина не хоче бути "ябедою" і в дитячому сприйнятті, будь-які скарги розцінюються саме як ябедничество. Важливо дати зрозуміти, де межа. Наприклад, ситуація: "А Вася не спав в тиху годину" - не несе ніякої шкоди. А ось коли комусь боляче і прикро - дорослий завжди повинен бути обізнаний, щоб прийти на допомогу.

Також, в ситуації буллінг важливо поговорити з вихователем: дізнатися в курсі чи вона і що робить, щоб врегулювати цей момент. Також, якщо емоції під контролем, непогано б спокійно поговорити з батьками "кривдника", адже основне усунення подібної проблеми (в такому віці) все-таки вирішується між дорослими.

А з приводу "дай здачі". Важливо донести до дитини, що сила всередині, а не в кулаках - і зробити на цьому важливий акцент. Потрібно вміти постояти за себе там, де розмови не допомагають, там, де ображають слабких і тварин - але це остання інстанція і не в 6 років.

/Files/images/22222.jpg

ЯКЩО ВАША ДИТИНА АГРЕСОР

· Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з’ясуйте мотивацію її поведінки; МАЄШ ПИТАННЯ? – Уважно вислухайте дитину, з повагою поставтеся до її слів.

· Поясніть дитині, що її дії можуть бути визнані насильством, за вчинення якого наступає відповідальність.

· Чітко і наполегливо попросіть дитину припинити таку поведінку, але не погрожуйте обмеженнями і покараннями. Повідомте їй, що будете спостерігати за її поведінкою.

· Зверніться до шкільного психолога іпроконсультуйтеся щодо поведінки своєї дитини під час занять – агресивна поведінка і прояви насильства можуть бути ознакою серйозних емоційних проблем.

Пам’ятайте, дитина-агресор не зміниться відразу! Це тривалий процес, який потребує витримки і терпіння! Доки дитині не виповнилось 18 років, відповідальність за її вчинки несуть батьки.

ЯКЩО ВАША ДИТИНА ПОРУШУЄ ПРАВА ІНШОЇ ДИТИНИ, ВЧИНЯЮЧИ НАД НЕЮ НАСИЛЬСТВО (БУЛІНГ),БАТЬКИ МОЖУТЬ БУТИПРИТЯГНУТІ ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ, КРИМІНАЛЬНОЇ АБО ЦИВІЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.

ЯКЩО ВАША ДИТИНА СТАЛА ЖЕРТВОЮ БУЛІНГУ

· Зберігайте спокій, будьте терплячими, не потрібно тиснути на дитину;

· Поговоріть з дитиною, дайте їй зрозуміти, що ви не звинувачуєте її в ситуації, що склалася, готові її вислухати і допомогти;

· Запитайте, яка саме допомога може знадобитися дитині, запропонуйте свій варіант вирішення ситуації;

· Поясніть дитині, до кого вона може звернутися за допомогою у разі цькування (психолог, вихователі, керівництво ЗДО, батьки інших дітей, охорона);

· Повідомте керівництво навчального закладу про ситуацію, що склалася, і вимагайте належного її урегулювання;

· Підтримайте дитину в налагодженні стосунків з однолітками та підготуйте її до того, що вирішення проблеми булінгу може зайняти деякий час.

ЯКЩО ВИ СТАЛИ СВІДКОМ БУЛІНГУ

· Втрутитися і припинити цькування – булінг не слід ігнорувати;

· Зайняти нейтральну позицію в суперечці – обидві сторони конфлікту потребують допомоги, запропонувати дітям самостійно вирішити конфлікт;

· Пояснити, які саме дії Ви вважаєте булінгом і чому їх варто припинити;

· Уникати в спілкуванні слів «жертва» та «агресор», аби запобігти тавруванню і розподілу ролей;

· Повідомити керівництво навчального закладу про ситуацію, що склалася і вимагати вжити заходів щодо припинення цькування.

ПАМ’ЯТАЙТЕ, ЩО СИТУАЦІЇ З ФІЗИЧНИМ НАСИЛЬСТВОМ ПОТРЕБУЮТЬ НЕГАЙНОГО ВТРУЧАННЯ!

/Files/images/slajd29.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 124