2010 рік Подяка Голови Оболонської РДА
2013 рік Подяка Департаменту освіти і науки, молоді та спорту
2013 рік Подяка Міністерства освіти і науки
2013 рік Подяка Департаменту освіти і науки, молоді та спорту
2013 рік Подяка Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
2014 рік Подяка Київського університету імені Б. Грінченка
2019 рік Подяка Київського університету імені Б. Грінченка
· Колектив дошкільного навчального закладу з 2009 приймає участь у впровадженні міжрегіональної розвивальної освітньої технології «Радість розвитку»;
· 2009р. участь у районні виставці «Від творчого вихователя-до творчої дитини»,
· 2013р міська конференція Будинок вчителя, щодо апробації регіональної програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Я-киянин»
· 2013р. участь дітей в фестивалі «Дитячий зоре цвіт Оболоні».
· 2013р. на базі дошкільного навчального закладу проходив Всеукраїнський конкурс “Вихователь року» в якому прийняли участь педагоги нашого колективу.
· 2013 р. Всеукраїнської виставки творчих робіт вихованців «Сузір’я талановитих дошкільнят».
· 2014р.у вернісаж педагогічних ідей та знахідок з національно-патріотичного виховання «Моя вулиця, місто, країна»,
· 2015р. Будинок вчителя фестиваль педагогічної майстерності «Калейдоскоп педагогічних ідей» презентація «Мій Київ»
19.11.2015р. методичне об’єднання для муз.керівників на базі ДНЗ «Розвиток почуття ритму у дошкільників за допомогою музично-дидактичних ігор»
2016 рік участь в апробації всесвітній соціально-фінансовій освітній програмі « Афлатот».
2017 році Будинок вчителя семінар для вихователів-методистів виступ вихователя-методиста Замедянської Т.Б. на тему “Ознайомлення дошкільників із театрами нашого міста»
2017р. Всеукраїнський науково-практичний семінар «Шляхи оптимізації взаємодії педагогів дошкільних навчальних закладів і батьків вихованців у реалізації проекту «Афлатот»
22.02.2017 Участь в міському конкурсі "Педагогічна панорама ІКТ" Хриплива Юлія Юедорівна прийняла участь міському конкурсі "Педагогічна панорама ІКТ" на тему "Де живе ритм?" (середній дошкільний вік) та здобула II місце.
15.03.2017р. методичне об’єднання на базі ДНЗ «Формування основ національного патріотичного виховання засобами художньо-мовленнєвої діяльності»
27.05.2017 участь у майстер-класах до ДНЯ КИЄВА на Оболонській набережній «Арттерапія»
Грудень 2017р. участь музичного керівника Хрипливої Ю.Ф. в міському конкурсі Вернісаж педагогічних ідей з музично-естетичного виховання дітей дошкільного віку «Музична скарбничка» та отримали II місце в номінації “Хай музика лунає»
Під час тимчасового призупинення освітнього процесу в ЗДО рішенням педагогічних рад закладів було сплановано діяльність трьох складових педпроцесу (педагогів, батьків та дітей). Педагоги ДНЗ почали працювати дистанційно.
Методистом Замедянською Т.Б. розроблені та розміщені на сайті методичні рекомендації щодо співпраці батьків та дітей дошкільного віку на час карантину. Відповідно до методичних рекомендацій та консультацій, які надала вихователь-методист педагоги спланували свій день приділяючи увагу самоосвіті, через перегляд вебінарів та курсів підвищення фахового рівня на платформах «Всеосвіта» https://vseosvita.ua/webinar, МФЦЕР https://www.pedrada.com.ua, освітній портал «Педпреса» https://pedpresa.ua. Переглянуті вебінари «Як розвивати творче мислення у дошкільників», «Вдома і в садку я за розпорядком живу», «Ігри на розвиток пізнавальної сфери дошкільників», «Практичні поради щодо організації дистанційного навчання під час карантину», «Розвиток стресостійкості у дітей: ігри та прийоми».
Педагоги ДНЗ №613 взяли участь в онлайн-семінарі на тему: «З чого розпочати дистанційне навчання. Найпростіші онлайн-сервіси та покрокова інструкція», «Нестандартні батьківські збори та їх успішне проведення», «Організація навчання та дозвілля під час карантину: корисні матеріали на допомогу педагогу».
В даній ситуації педагоги більш широко використовували інтернет-ресурси та сучасні онлайн форми методичної та інноваційної діяльності. Музичним керівником Хрипливою Ю.Ф. було проведено ряд проектів адаптивних занять "Кожен день свято-кожен день музика".
На сайті Facebook розміщені інформаційні вісники та поради по організації освітньої діяльності вдома, онлайн-заняття та ігрова діяльність з досвіду роботи педагогів за посиланнями. Діють дитячі сторінки, де розміщені електронні ігри, повчальні мультфільми, електронна бібліотека. Діють корисні посилання та консультації для батьків на сторінках ДНЗ в https://www.facebook.com, Messenger, Viber, а також педагоги розміщають власні завдання для дистанційного навчання дошкільнят, ігри для всієї родини на карантині. Проводять консультації «Як бути здоровим», «Дослідницько-пошукова діяльність дітей дошкільного віку», «Розвиток психічних процесів та емоційного інтелекту».
В кожній віковій групі створені вайбер-групи, де в чаті викладають інформації для батьків та налагодили зворотній зв'язок. Так, для батьків розміщені пам’ятки «Золоті правила для батьків», «Як розважити дитину під час карантину», «Профілактика Коронавірусу», «55 енергійних ігор та розваг для дітей вдома», майстер-клас для батьків «Виготовлення захисної пов’язки власноруч?», шпаргалки для батьків «Великодній кошик», інформаційний лекторій для батьків «Звідки бере початок патріотизм», відеозвернення «Безпечна поведінка дитини під час карантину.
З метою узагальнення запитів батьків педагоги та практичний психолог Литвин І.В. через вайбер-групи проводять анкетування та опитування батьків та здійснюють щоденний дистанційний моніторинг стану здоров’я дітей на карантині.
Відповідно вимог освітньої програми «Дитина» та тематично-блочного планування вихователі розробили цикл міні-занять для дітей, які у відеозаписі за посиланням можуть переглянути діти і виконати завдання разом з батьками вдома. Також помістили варіанти відео із зображувальної діяльності, малювання, сенсорики, конструювання (https://www.facebook.com, Viber-групи). Діти дуже полюбляють мультфільми та електронні ігри, тому педагоги підібрали репертуар для перегляду дітей (корисні, повчальні, змістовні, розвивальні та на українській мові). Наприклад, великодні мультфільми для дітей «Як розказати дитині про Великдень». Працює педагогічна майстерня «Цікаві поробки до Великодня», «З ЛЕГО грайся та розвивайся».
Психологічна служба активно здійснює психологічний супровід учасників освітнього процесу в період карантину. Практичний психолог Литвин І.В. проводить онлайн-консультації та онлайн-конференції. Викладає публікації через системний додаток Viber, проводить дистанційні онлайн-консультації для батьків та педагогів «Профілактика стресів», «Готовність дитини до школи», «Як розвинути у дитини обдарованість»..
Фізінструктор Батюк І.П. під час карантину пропагуєть здоровий спосіб життя та заняття спортом в домашніх умовах разом з дітьми. Через онлайн-консультації пропонує батькам виготовити тренажери та посібники з покідькового матеріалу «Тихий тренажер» та «Килимок здоров'я». Фізінструктор Ірина Петрівна дає корисні посилання для батьків по з використанню руханок під музику.
Перші дні, тижні, а деколи й місяці перебування дитини в дитячому садочку — випробування для всієї родини. Звикання малюка до нового способу життя може розтягнутися на півроку і більше. Адаптація зачіпає психоемоційну сторону, а також фізіологічну — стан здоров’я дитини, стійкість до захворювань. Щоб процес адаптації пройшов швидко та безболісно, потрібно попередньо підготуватися.
Існують певні критерії, за якими визначають рівень складності проходження адаптаційного періоду у малюка:
Виходячи з цих параметрів, проходження адаптації дитиною під час її вступу в дитячий садочок характеризується 4 формами складності:
Психологи помітили одну особливість — батьки таких дітей часто самі психологічно не готові до нового періоду в житті малюків. Звідси страхи, недовіра до вихователів, знервований стан, який одразу передається малечі.
При дуже важких формах батькам потрібно змиритися з тим, що малюк не хоче йти в дитячий садочок. Психологи радять потримати таку дитину вдома до 5 років, і за цей час спробувати разом з фахівцем навчити дошкільня будувати відносини зі сторонніми людьми будь-якого віку.
Починати психологічну підготовку чада до нового періоду в його житті потрібно заздалегідь. Як це краще зробити:
Щоб адаптаційний період пройшов менш болісно (в прямому і переносному сенсі), потрібно фізично підготувати дитину:
Як би батьки не намагалися підготувати до відвідування дитячого садочка малюка, в перші дні він буде відчувати стрес від незнайомої ситуації. Завдання батьків — забезпечити більш м’який перехід чада в дитсадкове співтовариство. Що потрібно робити:
Розглянемо іншу ситуацію: дитина спочатку з задоволенням ходила в садок, а потім стала відмовлятися від його відвідин. І при цьому на неї не діють ніякі батьківські умовляння.
Причинами такої поведінки можуть бути:
Основний батьківський страх під час вступу дитини в дитячий садок — безперервні хвороби, з якими зіткнеться їх чадо. І цей страх має підставу: за спостереженнями педіатрів, хворіють майже 80% малюків, які почали відвідувати дошкільні заклади.
Нові знайомства — нові види мікроорганізмів. Новачок, потрапляючи в групу малюків, стикається з незнайомими для себе вірусами, бактеріями. І тут починається активний «обмін» мікроорганізмами між «старичками» і «новачком», після чого відбувається зараження з наступною появою вірусного захворювання. І захворіти можуть як ті малюки, що вже давно відвідували групу, так і ті, хто вперше прийшов у садочок.
Цікавий факт! Якщо протягом півроку в групу не приводили новенького, то діти перестають хворіти, виробивши імунітет до всіх наявних в групі вірусів. З появою новачка процес захворювань відновлюється.
Причина частих захворювань може бути пов’язана з психоемоційним навантаженням на малюка, що вперше відвідав садочок. Для деяких дітей зміна обстановки, нові обличчя, відсутність поруч мами стає справжнім стресом. А як відомо, сильний стрес і емоційне напруження — вірний шлях до зниження імунітету. Ослаблена імунна система вже не може адекватно реагувати на вірусну інфекцію.
Спостерігаючи, як часто їх малюки починають хворіти під час вступу до дитячого садка, мами впадають в паніку. Але часті захворювання — закономірність у процесі адаптації. Поки дошкільня не перехворіє потрібною кількістю разів різними хворобами, у нього не виробиться імунітет. На це піде приблизно 2-3 роки.
Таку ж адаптацію пройдуть першокласники, які ніколи не відвідували дитсадок. У порівнянні з дошкільнятами у шестирічних цей процес займе приблизно рік. Але часті пропуски школи призводять до відставання від шкільної програми і можливого виникненням психологічних конфліктів з однокласниками.
Щоб припинити низку хвороб в дитсадку, педіатри радять:
Батьки повинні пам’ятати, що знизити частоту захворювань допоможе активне впровадження здорового способу життя, якісне харчування, і побудова теплих сімейних відносин.
Основні запитання, які допоможуть батькам як найліпше підготувати дитину до співбесіди в школі
Батькам варто впевнитися, що дитина знає:
своє повне ім’я та дату народження;
домашню адресу і телефон.
Майбутній першокласник має вміти виразно та зрозуміло розповісти про:
свої захоплення й улюблені заняття;
симпатії та антипатії;
друзів із дитячого садка та подвір’я;
розпорядок дня тощо.
Окрім того, у дитини до шести років має бути чітко сформоване уявлення про своє тіло:
назви частин тіла;
їхні функції (хоча б у загальних рисах).
Моя сім’я
Звичайно, до 1-го класу дитина вже знає, хто входить до складу її сім’ї. Проте її можуть розпитувати про вік та професію її родичів. При цьому в дошкільників виникають найбільші труднощі. Діти часто насилу уявляють собі, де працюють їхні батьки, а тим паче рідко розуміють, чим вони займаються у загадковому «офісі». Тому батькам слід детально розповісти про свою роботу:
як правильно називається професія мами/тата;
як називається місце роботи мами/тата;
у чому полягають службові обов’язки мами/тата.
Якщо це можливо, бажано привести дитину до себе на роботу — так їй легше буде все зрозуміти. Якщо такої можливості немає, варто показати їй відповідні фотографії, розказати, чим займаються батьки та інші працівники.
Іноді запитання вчителів пов’язані з родинними зв’язками:
Ким ти доводишся бабусі?
А тато мамі?
А тато дідусеві?
Щоб розібратися в хитросплетіннях сімейних стосунків, можна намалювати маленьке генеалогічне дерево, наклеїти на нього фотографії родичів та підписати, хто кому і ким доводиться.
Також слід упевнити майбутнього першокласника, що йдеться лише про кровну спорідненість. Тому навіть якщо дитина справедливо вважає улюбленого лабрадора повноправним членом сім’ї, не варто говорити про це всерйоз.
Світ навколо мене
Ерудиція сучасних дошкільників значно відрізняється від світогляду їхніх однолітків 20-30 років тому. Цьому, зокрема, сприяють дитячі енциклопедії, розвивальні телепрограми та інтернет. Але нерідко шестирічну дитину, яка впевнено розмірковує про різновиди доісторичної фауни та чорні діри, може загнати у глухий кут найпростіше запитання про ознаки змін пір року або про назву сусідньої річки. Однак саме базові уявлення про світ, розуміння причинно-наслідкових зв’язків між найпростішими природними явищами становлять той базис знань, на які опирається вчитель, коли планує навчальний процес у першому класі.
Уявлення про простір
Майбутній школяр має знати:
як називається місто (село) і країна, де він проживає;
які природні об’єкти розміщені поруч (ліси, парки, водойми, гори) і як вони називаються;
які тварини та птахи мешкають у цій природній зоні;
які головні пам’ятки культури розміщені в місті (селі).
Уявлення про час
Батькам слід переконатися, що дитина знає:
що таке годинники та як ними користуватися;
скільки годин у добі;
як називаються пори року і місяці, який місяць до якої пори року належить;
за якимиознакамивизначаютьнастання пори року (зміни в природі, поведінкатварин і птахів, змінитемпературиповітря).
Психологічна готовність до систематичного навчання в школі — це сукупність особистісних якостей, умінь і навичок, а також певний рівень розвитку психічних функцій дитини, необхідних для освоєння нею шкільної навчальної програми в умовах навчання в колективі однолітків
Довірливі дитячобатьківські взаємини є одним з найважливіших чинників успішного шкільного старту дитини.
Сім’я для дитини — основний і головний простір її зростання та особистісного становлення.
Зв’язок між батьками і дітьми — один з найсильніших людських зв’язків. Благополуччю дитини сприяють доброзичлива атмосфера і така система сімейних взаємин, яка дає почуття захищеності, любові і прийняття, стимулює і спрямовує її розвиток.
Любов батьків — найбільше і незамінне джерело духовного і емоційного розвитку дитини, її моральних якостей, почуття впевненості в собі, позитивного сприйняття світу.
Сім’я забезпечує базисне почуття безпеки, яке є одним з основних умов нормального розвитку дитини. Вона дає дитині можливість без побоювань і страху взаємодіяти із зовнішнім світом, освоювати нові способи дослідження та реагування.
Батьки є джерелом необхідного життєвого досвіду. Діти переймають у них певні моделі поведінки. Батьки заохочують або засуджують певний тип поведінки, тим самим допомагають дитині зрозуміти межі свободи і безпеки.
Стиль взаємодії в сім’ї впливає на формування світогляду дитини, дає змогу їй виробити власні норми, погляди, ідеї.
Морально-психологічний клімат у сім’ї — школа взаємин з людьми.
8 порад для розумних батьків,
як поводитися з дитиною, яка накапостила
З’ясуйте, причини і мотиви вчинку дитини, перш ніж покарати її.
Не вдавайтесь до фізичного чи тілесного насильства — покарання має бути справедливим і відповідати мірі проступку.
Не карайте дитину, якщо підозрюєте її у проступку, адже підозрілість не має нічого спільного зі справжньою вимогливістю.
Не карайте дитину тоді, коли сердиті, злі чи роздратовані, оскільки у такому збудженому емоційному стані зазвичай можна помилитися.
Надавайте право карати тому з батьків чи вихователів, кому властивий більш спокійний та врівноважений характер.
Не зловживайте батьківською або виховною владою — дотримуйтесь почуття міри, адже часті покарання втрачають дієвість.
Запропонуйте дитині оцінити її провину й самостійно призначити покарання. У такий спосіб ви привчатимете дитину аналізувати її вчинки й бути вимогливою до себе.
Будьте милосердні — не забувайте, що ви теж були дитиною й капостили та вередували.
Яскравої літньої пори, коли звідусіль лине дзвінкий пташиний спів, а око милує різнобарв'я трав, здається, у самому повітрі бринить натхнення. Погодьтеся, споглядаючи цю красу, хочеться її примножувати: образним словом, неповторною мелодією, грайливим рухом. Улітку, коли вся природа ніби запрошує нас до відпочинку, важливо правильно організувати й змістовно наповнити життєдіяльність дітей. Тож з'ясуємо, як зробити перебування дошкільників у дитячому садку цікавим та водночас якнайповніше ознайомити їх із літньою темою.
Нарешті ми дочекалися — і настала ця довгожданна пора подорожей та розваг, фантазій і здійснення мрій — дзвінке літо! Воно кличе нас до гладі озера, запашних трав і яскравих метеликів, запрошує швидше ставати на ролики й сідати на велосипеди, бігати босоніж по теплих калюжах і з м'ячем по футбольному полю, вирушати в походи, далекі подорожі в незвідані краї.
Організовуємо життєдіяльність дітей улітку
Для дітей літо — безтурботна пора позитивних емоцій та приємного відпочинку. А для педагогів — це гарячий час тривог і турбот. Цієї пори перед нами щоразу постають запитання: як перетворити знайомі дошкільникам ділянки дошкільного навчального закладу в незвичайний світ та створити сприятливі умови для повноцінного відпочинку кожної дитини?
Аби зробити перебування дошкільників у дитячому садку влітку цікавим і невимушеним, педагогічний колектив має щоденно урізноманітнювати їхню життєдіяльність, організовуючи, зокрема, творчі майстерні, реалізовуючи проекти, залучаючи дітей до дослідницької та трудової діяльності, а також влаштовуючи для них сюрпризні моменти та розваги, що створюють радісний, піднесений настрій. Водночас влітку слід збільшити час перебування дітей на свіжому повітрі й неодмінно здійснювати фізкультурно-оздоровчі заходи.
З метою всебічного розвитку дошкільників пропонуємо розглядати тему «Здрастуй, літо!» в таких аспектах: я знаю, я радію, я пізнаю.
Я знаю
Літо відкриває широкі можливості для формування реалістичних уявлень дітей про природу, виховання в них допитливості, уміння спостерігати, логічно мислити. Значно урізноманітнюються в літніх умовах такі звичні, на перший погляд, форми роботи з дітьми, як праця і спостереження в природі, ознайомлення з довкіллям тощо. Тож необхідно використовувати сприятливі погодні умови для організації цікавих екскурсій і прогулянок, аби показати дошкільникам те, чого вони не зможуть побачити в інші пори року, наприклад, сезонну сільськогосподарську працю дорослих тощо.
Особливості літнього періоду стануть у пригоді й під час формування уявлень дітей про залежність сезонних змін у природі від обертання Землі навколо Сонця. Потрібно навчати дошкільників визначати характерні зміни, що відбуваються влітку з погодою, у рослинному та тваринному світі, а також помічати особливості організації сільськогосподарської праці. Відтак слід підвести дітей до висновку, що всі живі істоти змінюють свою поведінку залежно від погодних умов, а за поведінкою комах або тварин можна ще й прогнозувати зміни в природі.
Ефективним способом закріпити отримані знання є створення інтелектуальної карти. Під час такої форми роботи з дошкільниками слід звернути їхню увагу на такі аспекти літньої теми:
- квіти, що розцвітають у літні місяці;
- дарунки літа — ягоди, фрукти та овочі (Який місяць що дарує? Чи можливі вони без праці дорослих?);
- літні розваги та подорожі;
- свята — релігійні (Івана Купала, Трійця) та державні (День Незалежності, День Конституції).
У межах літньої теми змінюються й джерела інформації. Якщо під час проживання інших тем ми зазвичай звертаємося до енциклопедичної літератури, то влітку маємо змогу отримувати інформацію безпосередньо під час взаємодії з реальними об'єктами навколишнього світу.
Я радію
Особливу увагу дошкільників потрібно звернути на милування природою. Свіже й тепле повітря, зелень парків, лісів і полів — усе це сприятиме вихованню в дітей любові й дбайливого ставлення до природи, інтересу до її явищ і об'єктів. Тож відкриємо з дітьми світ живої природи: підемо до парку, озера, поспостерігаємо за життям мурашника, польотом бабки, послухаємо спів птахів, спробуємо розгледіти в густій кроні дерева пташине гніздо.
Під час спостережень у природі вихователь має активно використовувати емоційно забарвлену лексику, образні вислови та стійкі словосполучення, застосовувати елементи емпатії (наприклад, «Я — краплинка», «Я веселий — сумний дощик»).
Розглядаючи літні пейзажі, доцільно організувати з дітьми хвилинки милування, а відтак — обговорення у вигляді «відкритого мікрофона» або обміну думками на тему «За що ми любимо літо?».
Формуванню образного мислення дошкільників сприятимуть лексичні вправи на добір асоціацій до слова «сонечко» («краплинка», «промінчик», «травичка» тощо) та обговорення літнього настрою. Під час такого обговорення доцільно використати піктограми, символізацію, психологічні етюди.
Я пізнаю
Основний напрям у роботі з дітьми влітку — це набуття ними досвіду пізнання, пізнавального спілкування, взаємодії та унаочнення результатів у різних видах дитячої творчості. Дітей цікавлять, зокрема, такі запитання:
- Де ночує сонечко?
- Звідки взялося найперше насіння?
- Куди зникає калюжа?
- Чому люди, які не працюють, не перетворюються в мавп?
- Як сплять мурашки?
- Як бджоли знаходять дорогу додому?
А відповіді на ці та інші запитання вони отримують під час активної взаємодії з довкіллям.
У літній період вихователь має змогу організувати ігри дітей із піском — сендплей (від англ. sendplay — гра з піском), що є ефективним способом розвитку уяви дошкільників та засобом корекційного впливу. Адже, граючись із піском, дошкільник почувається господарем свого маленького світу, режисером вистави, що розігрується в пісочниці.
Для ігор із піском доцільно пропонувати дітям різні дрібні фігурки, іграшки тощо, а відтак організовувати такі тематичні ігри: «Пустеля», «Дно моря», «Збираємо городину», «Зоопарк», «Бабусине подвір'я влітку», «Домашні тварини», «Джунглі», «Заповідник», «Пляж», «Наш майданчик», «Будівельний майданчик», «Грядка влітку», «Оазис», «Квітуча долина».
Діти активно включаються в пізнання закономірностей у навколишньому світі під час прогулянок на природі, дослідів із природними матеріалами, трудової діяльності на дослідно-експериментальній ділянці.
Формуванню цілісної картини світу в дошкільників сприятиме цикл дослідів: «Ми, крапельки води, постійно подорожуємо», «Я — сонячний промінчик. Я несу енергію Землі — світло й тепло. Шлях від зірки Сонце до планети Земля я долаю за вісім хвилин», «Я — повітряна кулька. Я вмію літати, а роблю це завдяки повітрю, яке всередині мене та навколо. Воно для всіх найважливіше. Хочеш познайомитися з ним? Тож полетімо разом».
Занурити дітей у світ досліджень та відкриттів з метою вивчення із дошкільниками закономірностей природних явищ дає змогу робота на метеомайданчику дитячого садка. Метеомайданчик із розміщеним на ньому спеціальним устаткуванням призначений для навчання дітей основ прогнозування стану погоди. Там діти вчаться користуватися компасом, з'ясовують, яким приладом можна виміряти швидкість вітру, як дізнатися температуру повітря та ґрунту тощо. За допомогою сонячного годинника діти самостійно можуть визначати, котра зараз година, а на барометрі простежувати вологість повітря.
Обов'язковими атрибутами проживання літньої теми є, звісно, цікаві книги, кольорові олівці, фарби та крейда. Малювання чудово розвиває уяву та фантазію, а використання яскравих фарб і нетрадиційних технік малювання та дизайн-діяльності сприяє розвитку творчого потенціалу дошкільників.
Звертаємо вашу увагу на те, що взаємодія з дітьми в межах цієї теми переноситься в зону свободи та керованої свободи, а відповідно до цього змінюється і спосіб взаємодії вихователя з дітьми. Рекомендуємо віддавати перевагу не «занятійним» формам взаємодії, а саме спільній проектній діяльності. З цією метою пропонуємо до вашої уваги розробки кількох літературних проектів на літню тематику, в основі яких — казки Ігоря Фарбаржевича «Суничний дощик» і Юрія Ярмиша «Добре серце», мультфільм «Канікули Боніфація» та оповідання Олеся Гончара «Дядько Роман і золотокрилки».
Під час проживання теми «Здрастуй, літо!» дитячий садок має стати для дітей місцем нових вражень, ігор, загадок, друзів. Щодня ми маємо бачити сяйливі очі дітей, а в них — запитання «А що ж буде сьогодні?». Наше завдання — запалювати нові зірки й зірочки успішності в серцях дітей. Адже разом із ними ми відкриваємо нові можливості та прагнемо цікаво й весело прожити це маленьке життя — літо!
Порада: можна запропонувати дітям створити колаж «Наше літо», «Барви літа», «Мільйон сонечок», оформити газету «Моя улюблена літня розвага» або «Чого я очікую від літа» чи під час дизайн-діяльності разом із вихователем виготовити різні творчі вироби з використанням природного матеріалу «Сонечки», «Жучки», «Метелики», а також спільний фотоальбом «Наше літо».